Personaleadministration


Få 3 gratis og uforpligtende bogholder-tilbud

Ønsker du at få hjælp af en bogholder til personaleadministration?

Opret din regnskabsopgaver i formularen her under og få 3 tilbud på mail.

Vi er landsdækkende og kan sætte dig i forbindelse med dygtige bogholdere fra hele Danmark.


  • 1. Helt gratis og uforpligtende

    Det er 100% gratis når du indhenter tilbud på alle slags revisionsopgaver og bogholderopgaver.
  • 2. Spar tid

    Du sparer tid på at finde revisorer og indhente tilbud. Vi kommer med dem til dig.
  • 3. Spar penge

    Når vi indhenter tilbud til dig, så konkurrerer revisorerne/bogholderne om at give dig et godt tilbud.

Bogholder og Personaleadministration

Bogholderens primære ansvarsområde i regnskabsafdeling er daglig bogføring af købsbilag, salgsfaktura og kundeindbetalinger. Bogholderen laver månedsrapporter til ledelsen, opdaterer løbende budgetter, sørger for momsen bliver indberettet og afslutter årsregnskabet til revisoren.


Bogholderen laver også lønkørsler i lønprogrammer som Dataløn, Multiløn, Danløn, Kvikløn, Proløn, mm. Hertil er der ofte i mindre virksomheder bundet personaleadministrationsopgaver til bogholderens ansvarsområde. Hvis man ejer en mindre virksomhed, er det ved en ansættelse fornuftigt at konsultere en billig freelance bogholder. På den måde sikrer man sig at alt foregår efter bogen.


Opgaverne for en bogholder med hensyn til personaleadministration er at servicere og vedligeholde medarbejdernes interesserer. F.eks. skal der opdateres personalemæssige forhold, kontrakter, stillingsbeskrivelse og andet ad hoc arbejde på vegne af virksomhedens medarbejdere. Ferieregnskab, Sygedage regnskab, bonus- & provision ordninger er også et ansvarsområde for bogholderen i mindre virksomheder. Bogholderen skal sørge for administration af sygedagepenge, løntilskudsordninger og elevtilskudordning. Bolgholderen skal altså sørge for stort se alt i forhold til løn.


Mange virksomheder har personalegoder, personaleforeninger og særlige personaleordninger hvor medarbejderen kan foretage personalekøb eller benytte sig af attraktive ordninger hos eksterne virksomheder, som deres arbejdsgiver har foretaget aftaler med.

 

Bogholderens funktioner ved ansættelse
Det er sjældent at bogholderen er med ind over ansættelse af medarbejdere, det er mere Hr-konsulenter, fordi de som udgangspunkt besidder kompetencer indenfor personale jura. En bogholder står altså ikke for selve ansættelsen, men derimod for det administrative i forhold til lønudbetaling til den nye medarbejder.  

Personaleadministration er ofte et område der stiller store krav til bogholderen, der kræves at bogholderen besidder flere kompetencer end at kunne putte tal i debet og kredit.

Du kan også lære mere om følgende relaterede emner:

Løn

Krav til bogføring

Økonomifunktioner

Outsourcing af bogholderiet

Prisberegner